MijnFintool

Nieuws

Kleinere verschillen tussen zorgverzekeraars

Verzekerden vinden de kwaliteit van de dienstverlening van hun zorgverzekeraars verbeterd. De verschillen tussen verzekeraars zijn kleiner geworden.

Dat blijkt uit gegevens die het NIVEL in samenwerking met het Centrum Klantervaring Zorg heeft verzameld voor KiesBeter.nl, de website van het ministerie van VWS.

 

Volgens NIVEL-onderzoeker Rademakers richt de verzekeraar zich niet langer alleen op de hoogte van de premie. “Verzekeraars lijken nu meer aandacht te besteden aan de kwaliteit van de dienstverlening. Rekeningen worden sneller betaald, de telefonische bereikbaarheid en de hulp van de klantenservice zijn beter geworden.”

 

Toch kan het op een aantal punten nog beter, stelt het NIVEL. Zo is het voor veel mensen nog steeds onduidelijk hoeveel ze moeten bijbetalen voor zorg. Ook de toestemmingsprocedure (machtiging) voor bepaalde zorg blijft lastig en leidt bij een aantal patiënten tot uitstel. Verzekerden geven verder aan dat het moeilijk is om niet-gecontracteerde zorg te krijgen.

 

Bron : NIVEL, 13-11-2007

Modules & dossiers

Opvoerdatum

14 nov 2007

Laatst gewijzigd

14 nov 2007

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Graag eerst inloggen om deze pagina te bekijken.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg toegang tot de Kennisbank, Rekenmodellen en Helpdesk.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1