Dat blijkt uit gegevens die het NIVEL in samenwerking met het Centrum Klantervaring Zorg heeft verzameld voor KiesBeter.nl, de website van het ministerie van VWS.
Volgens NIVEL-onderzoeker Rademakers richt de verzekeraar zich niet langer alleen op de hoogte van de premie. “Verzekeraars lijken nu meer aandacht te besteden aan de kwaliteit van de dienstverlening. Rekeningen worden sneller betaald, de telefonische bereikbaarheid en de hulp van de klantenservice zijn beter geworden.”
Toch kan het op een aantal punten nog beter, stelt het NIVEL. Zo is het voor veel mensen nog steeds onduidelijk hoeveel ze moeten bijbetalen voor zorg. Ook de toestemmingsprocedure (machtiging) voor bepaalde zorg blijft lastig en leidt bij een aantal patiënten tot uitstel. Verzekerden geven verder aan dat het moeilijk is om niet-gecontracteerde zorg te krijgen.
Bron : NIVEL, 13-11-2007
Fintool
info@fintool.nl
085 111 89 99