De inzet van deze ambassadeurs vormt een nieuw onderdeel van de campagne ‘Geknipt voor de juiste baan’. De campagne moet leiden tot een positief beeld van gedeeltelijk arbeidsgeschikten bij werkgevers en werknemers, waardoor gedeeltelijk arbeidsgeschikten gemakkelijker aan een baan komen.
Het kabinet en sociale partners hebben de campagne afgesproken tijdens de Werktop in 2005. De campagne ‘Geknipt voor de juiste baan’ loopt sinds eind mei 2006. De campagne promoot onder meer (financiële) regelingen die het werkgevers aantrekkelijk maken om gedeeltelijk arbeidsgeschikten in dienst te nemen. Zo vrijwaart de zogenoemde no-riskpolis werkgevers de eerste vijf jaar van loon doorbetalen voor werknemers die weer ziek worden.
De ambassadeurs gaan in hun dagelijkse activiteiten de boodschap van de campagne onder de aandacht brengen. Die luidt: Gedeeltelijk arbeidsgeschikten moeten niet beoordeeld worden op wat ze niet kunnen, maar wat ze wel kunnen. Het zijn gemotiveerde werknemers die geknipt zijn voor de juiste baan. Werkgevers en werknemers moeten de positieve kant gaan zien van het werken met gedeeltelijk arbeidsgeschikten.
De website www.gekniptvoordejuistebaan.nl bevat uitgebreide informatie voor werkgevers en werknemers.
Bron: SZW, 29-10-2007
Fintool
info@fintool.nl
085 111 89 99