MijnFintool

Nieuws

Betaalgedrag verraadt persoonlijkheid

Er bestaat een verband tussen betaalgedrag en persoonlijkheid. Wie pint, gaat extravert en flexibel door het leven. Wie contant betaalt hecht waarde aan eenvoud en duidelijkheid. Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van Currence, eigenaar van pin en chipknip.

In het onderzoek werden 2000 Nederlanders gevraagd naar hun betaalgedrag en naar hun manier van leven, de favoriete tijdschriften, de meest aansprekende BN’ers en de radio- en tv-zenders waarop zij afstemmen.

 

Klanten die het liefst contant betalen – 40% van de Nederlandse bevolking – lezen vaker de weekbladen Privé en Libelle en de maandbladen Reader’s Digest en Plus. Voor deze groep zijn de meest aansprekende BN’ers André van Duin en André Rieu, maar ook Paul de Leeuw en Peter R. de Vries. Op TV kijken zij het meest naar de NOS, Tros en Vara, EO, Max en Teleac. Favoriete radiozenders zijn  Classic FM, regionale zenders en Radio 10 Gold. Zo’n 40% van de contantbetalers maakt geen gebruik van internet.

 

’Pinners’ lezen over het algemeen minder tijdschriften. Alleen de Consumentengids en Ouders van Nu vinden een meer dan gemiddelde aftrek bij deze groep. Zij vinden vooral Marco Borsato sympathiek. Van de TV-programma’s kijken zij – behalve naar de NOS – het liefst naar onder meer BNN en NPS. Hun radio staat afgestemd op Sky Radio, QMusic en Radio Veronica.  Meer dan de helft is dagelijks online.

 

Bron: OverGeld, 22-10-2007

Modules & dossiers

Opvoerdatum

23 okt 2007

Laatst gewijzigd

23 okt 2007

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg toegang tot de Kennisbank, Helpdesk en AI assistant.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1