Het is volgens de organisaties het goed recht van Hypolife zich te profileren als financieel adviseur met een businessmodel dat niet op provisie is gebaseerd. Daarmee is het bedrijf ook alles behalve uniek, hoewel zij zelf willen suggereren als enige op deze manier zaken te doen. Het is echter onsmakelijk, onheus en absoluut onacceptabel om je op deze wijze ten koste van een hele grote groep integere financiële adviseurs te profileren. "In het algemeen vinden wij dat je vanuit je eigen kracht moet communiceren als je daar in gelooft. Helaas zijn er regelmatig bedrijven die hun declaratie- of abonnementenmodel menen alleen te kunnen promoten door af te geven op het nog altijd prima werkende provisiemodel. Maar de uitingen van Hypolife gaan echt alle fatsoensnormen te buiten, dit is de branche onwaardig," aldus de organisaties. Die overigens benadrukken de andere beloningsmodellen in de markt te verwelkomen zolang het de vrije keuze van de ondernemer is.
Intermediairbedrijf Hypolife voert de campagne via onder meer de website laatjenietberoven.nl en reclamefilmpjes. De NBVA, NVA en de VvHN vinden het spotje en de campagne zeer stuitend en kwetsend voor haar leden, alsmede misleidend.
Bron: Persbericht NBVA, NVA en VvHN, 18-06-2007
Fintool
info@fintool.nl
085 111 89 99