“In het belang van de consument houden we onverkort vast aan ons standpunt”, aldus het Verbond. “Het zou ook ongeloofwaardig zijn indien we hier nu weer van zouden afwijken.” Het Verbond wijst erop dat het gaat om de modellen van de Commissie De Ruiter, die met instemming zijn begroet door alle stakeholders. “Deze modellen zijn verder verfijnd door een recent consumentenonderzoek na overleg tussen het Verbond van Verzekeraars, de AFM en de Consumentenbond. Dat heeft bevestigd dat het voor de consument een stuk duidelijker wordt als de aanbevelingen van De Ruiter en de bijbehorende modellen worden doorgevoerd.”
Het Verbond doet “een dringend beroep op de tussenpersonen om loyaal mee te werken aan de modellen van de Commissie en stellen de ledenvergadering voor om akkoord te gaan met de eenduidige en vergelijkbare informatieverstrekking door het gebruik van dezelfde modellen door alle verzekeraars.”
Bron: VVP Online, 13-06-2007
Fintool
info@fintool.nl
085 111 89 99