De kosten stegen met 11% door forse investeringen in technologie, marketing en het opzetten van bankkantoren in Duitsland, Polen en Turkije. De baten van het bankbedrijf daalden met 2%. De verzekeraar boekte een 4% hoger resultaat. Dit was vooral te danken aan het levenbedrijf, dat een hoger beleggingsresultaat boekte en profiteerde van marketingcampagnes. Het schadebedrijf had te lijden onder de storm Kyrill.
Het Nederlandse verzekeringsbedrijf van Fortis presteerde het eerste kwartaal wel goed. De totale bruto premieomzet steeg met 25 procent naar 1.972 miljoen euro. Leven steeg met 39%, schade droeg met 8% bij aan de groei. De nettowinst bedroeg 166 miljoen euro, 8 procent meer dan in het eerste kwartaal van 2006.
Fortis zag de hypotheekgerelateerde levenproductie wel dalen. De verkoop van hypotheken onder Fortis ASR-label is met 29% ingezakt. Ook de afzet van beleggingspolissen liep terug.
Fortis maakt onderdeel uit van het consortium met Royal Bank of Scotland en Santander dat een bod op ABN Amro wil uitbrengen.
Bron: Het Financieele Dagblad, 12-05-2007
Fintool
info@fintool.nl
085 111 89 99