Delta Lloyd zegt de pensioencommunicatie te willen verbeteren. De pensioeninformatie is vaak te technisch en niet gericht op het triggeren van een respons bij de deelnemer. De communicatie moet tweerichtingsverkeer worden. Dat kan alleen door de berichtgeving eenvoudiger te maken en beter af te stemmen op de interesses, behoeften en wensen van de deelnemers.
Het gebruik van marketingtechnieken om het thema pensioen positief onder de aandacht te brengen, werd op het Congres gezien als een krachtig middel om het pensioenbewustzijn te bevorderen. Een trendwatcher stelde dat verschillende leeftijdsgroepen verschillende interesses hebben, en daarom het best op een eigen wijze benaderd kunnen worden. Zijn visie sloot opvallend goed aan bij het idee van leeftijdgesegmenteerd communiceren, dat tijdens het congres als belangrijke oplossingsrichting naar voren kwam. Uit onderzoek blijkt dat slechts 16 procent van de bestuurders/sponsors van pensioenfondsen verschillend communiceert met werknemers in leeftijdsgroepen/fasen.
Bron: Persbericht Delta Lloyd, 02-04-2007
Fintool
info@fintool.nl
085 111 89 99