MijnFintool

Nieuws

Pensioencongres Delta Lloyd

Afgelopen week organiseerde Delta Lloyd een pensioencongres in Laren met als centrale vraag: ‘Hoe maken we het thema pensioen aansprekend voor de deelnemer?’ Dit omdat uit Intomart/GFK onderzoek blijkt dat veel deelnemers niets van hun pensioenopgave begrijpen terwijl het pensioenfondsbestuur ervan uitgaat goed te communiceren.

Delta Lloyd zegt de pensioencommunicatie te willen verbeteren. De pensioeninformatie is vaak te technisch en niet gericht op het triggeren van een respons bij de deelnemer. De communicatie moet tweerichtingsverkeer worden. Dat kan alleen door de berichtgeving eenvoudiger te maken en beter af te stemmen op de interesses, behoeften en wensen van de deelnemers.

 

Het gebruik van marketingtechnieken om het thema pensioen positief onder de aandacht te brengen, werd op het Congres gezien als een krachtig middel om het pensioenbewustzijn te bevorderen. Een trendwatcher stelde dat verschillende leeftijdsgroepen verschillende interesses hebben, en daarom het best op een eigen wijze benaderd kunnen worden. Zijn visie sloot opvallend goed aan bij het idee van leeftijdgesegmenteerd communiceren, dat tijdens het congres als belangrijke oplossingsrichting naar voren kwam. Uit onderzoek blijkt dat slechts 16 procent van de bestuurders/sponsors van pensioenfondsen verschillend communiceert met werknemers in leeftijdsgroepen/fasen.

 

Bron: Persbericht Delta Lloyd, 02-04-2007

Modules & dossiers

Opvoerdatum

03 apr 2007

Laatst gewijzigd

03 apr 2007

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Graag eerst inloggen om deze pagina te bekijken.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg toegang tot de Kennisbank, Helpdesk en AI assistant.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1