Consumenten die meedingen laten tijdens een gesprek bij een Keurmerkkantoor een antwoordkaart met de gegevens van het Keurmerkkantoor invullen. Diegenen die de informatie over de actie niet hebben ontvangen maar ook geïnteresseerd zijn en kans willen maken op een interieuradvies kunnen ook op de site van het Keurmerk terecht (www.kfdkeurmerk.nl). Daar staat tevens een voorbeeld van de antwoordkaart die bij de actie hoort
De actie past in de doelstelling van de Stichting om de meerwaarde van het Keurmerk te vergroten, zowel naar de consument als naar de aangesloten Keurmerkhouders. Directeur Ron van Kesteren: “De komende tijd zal SKFD zich daarom meer richten op de herkenbaarheid van het Keurmerk, zodat een consument al in een vroege oriëntatiefase weet waar hij goed advies kan krijgen. De consument wordt geconfronteerd met een overvloed aan informatie in zijn zoektocht naar onafhankelijk en deskundig financieel advies en het Keurmerk is een baken waarop hij zich kan richten.”
Achtergrondinformatie
Het Keurmerk certificeert intermediairs die aan Wft-eisen en aanvullende kwaliteitseisen voldoen. Het gaat dan onder meer om deskundigheid, professionele bedrijfsvoering, personeelsbeleid, klantbenadering, klachtafhandeling en integriteit. In verband met de Wft, die op 1 januari 2006 inwerking is getreden, heeft het Keurmerk besloten haar werkterrein te verbreden van uitsluitend hypotheekbemiddelaars naar ongebonden bemiddelaars in alle vormen van financiële diensten.Fintool
info@fintool.nl
085 111 89 99