In De Financiële Telegraaf zegt Sanders dat het niet zo kan zijn “dat een aanbieder met één label niet integer is, met een ander label een beetje en met weer een ander volstrekt integer.” Hij wil met het keurmerk de betrouwbaarheid van de aanbieder aanduiden en niet die van de individuele merken. Daarmee doelt Sanders ook op de vele merken van Dirk Scheringa’s DSB, die elk met een eigen profiel en marktbenadering opgezet zijn.
Sanders wil met het keurmerk, de strijd aanbinden met wat hij eerder omschreef als ’meer avontuurlijke aanbieders’, aldus DFT. Het keurmerk zou volgens Sanders moeten bestaan uit minimaal drie categorieën: aanbieders zonder keurmerk, aanbieders mét een keurmerk en excellente aanbieders, die zich ’duidelijk in positieve zin van de rest onderscheiden’. Goed gedrag moet punten opleveren, wie zich als kredietverstrekker slecht gedraagt, krijgt strafpunten.
Bron: DFT, 05-03-2007
Fintool
info@fintool.nl
085 111 89 99