MijnFintool

Nieuws

Tevreden klant nog geen trouwe klant

Hoewel maar weinig verzekerden echt ontevreden zijn over hun verzekeraar, verandert jaarlijks veertig procent van schadeverzekeraar. Dat blijkt uit een internationaal onderzoek van CapGemini. Opvallend is dat Nederlandse verzekerden in vergelijking met andere landen het minst switchen.

Een tevreden klant is dus niet per definitie hetzelfde als een trouwe klant. Capgemini heeft volgens Verzekerd! in zeven landen onderzoek gedaan naar het gedrag van de consument op de verzekeringsmarkt. Uit de resultaten blijkt dat weinig verzekerden echt ontevreden zijn over hun verzekeraar of tussenpersoon, maar dat in de afgelopen vijf jaar toch veertig procent van verzekeraar is geswitcht. Capgemini schrijft dat met name toe aan het toenemende internetgebruik. De transparantie van de markt is volgens de onderzoekers groter geworden, doordat verzekerden steeds meer productinformatie en vergelijkingen op internet kunnen vinden. De consument wordt daardoor steeds onafhankelijker en prijsbewuster, met als gevolg dat hij minder 'merktrouw' is.

Van de zeven onderzochte landen is de consument in Nederland het meest merktrouw én het meest tevreden over zijn verzekeraar, ondanks het feit dat Nederlandse verzekerden maar weinig 'contactmomenten' met hun verzekeraar of tussenpersoon hebben. Blijkbaar werkt de strategie van 'weinig, maar góede' klantcontacten hier goed, concluderen de onderzoekers.

 

Bron: Verzekerd!, 16-02-2007

 

 

Modules & dossiers

Opvoerdatum

19 feb 2007

Laatst gewijzigd

19 feb 2007

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Graag eerst inloggen om deze pagina te bekijken.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg toegang tot de Kennisbank, Helpdesk en AI assistant.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1