MijnFintool

Nieuws

Consument tevreden over zorgverzekeraar

Zorgverzekeraars krijgen van 88 procent van de Nederlandse consumenten een rapportcijfer 7 of hoger. Deze uitkomsten zijn bekendgemaakt door het NIVEL (Nederlands instituut voor onderzoek van de gezondheidszorg) die informatie verzamelde bij verzekerden over de kwaliteit van service van zorgverzekeraars en de geleverde zorg.

Toch kunnen de verzekeraar nog op een aantal punten verbeteringen doorvoeren. Veel consumenten weten bijvoorbeeld niet goed in welke mate ze moeten bijbetalen voor zorg. Ook is de klantenservice van een aantal zorgverzekeraars voor verbetering vatbaar: veel verzekerden zijn ontevreden over de telefonische bereikbaarheid en hulp. Dit laatste blijkt ook uit onderzoek van de Consumentenbond, dat deze week werd gepubliceerd. Volgens dat onderzoek had bij de laagst scorende verzekeraar bijna zeventig procent van de klanten moeite de klantenservice te bereiken.

 

Bron: nu.nl, 15-11-2006

Modules & dossiers

Opvoerdatum

16 nov 2006

Laatst gewijzigd

16 nov 2006

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Graag eerst inloggen om deze pagina te bekijken.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg toegang tot de Kennisbank, Helpdesk en AI assistant.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1