MijnFintool

Nieuws

Merendeel intermediairs heeft geen trek in beloningstransparantie

Bijna driekwart van het intermediair noemt invoering van beloningstransparantie een slechte of zeer slechte ontwikkeling. Dat blijkt volgens VVP uit onderzoek door Bureau D&O.

VVP vindt het opvallend dat NVA-leden in de steekproef zich minder negatief uitlaten over de invoering van beloningtransparantie dan NBVA-leden en kantoren die niet bij een brancheorganisatie zijn aangesloten.

 

Bron: VVP Online, 15-11-2006

 

Modules & dossiers

Opvoerdatum

15 nov 2006

Laatst gewijzigd

15 nov 2006

Reacties

Erwin Klein
16 nov 2006
Beste R,

Uw reactie is de juiste afspiegeling van de slappe lobby welke gevoerd wordt als het gaat om transparantie , beloning , pensioenwetgeving , bijleenregeling , beperken lijfrente aftrek enz. enz. Onze vrienden in den haag reguleren maar raak en onze branche laat het gebeuren. Op een enkele uitzondering na met dank aan de heer Dolders legal . Laat ons nu even piepen op dit forum en ons niet gedragen als moraalridders. Altijd met respect. Gr. Erwin.
R
15 nov 2006
Ik zou willen dat niet iedereen zo loopt te piepen over dit fenomeen, zet je energie beter in hoe je dit gaat oplossen binnen je onderneming, dit is beter en positieve energie, tenslotte lijden de goede toch altijd onder de kwade in Nederland en het komt er toch, dus...... ga een keer aande slag in plaats van piepen!!!
Erwin Klein
15 nov 2006
Het is erg bepalend in welke doelgroep je werkt. Ik ben er van overtuigd dat ik nog geen 30% van mijn huidige winst haal op basis van declaraties. Inderdaad , die prettige winstmarge zie je niet snel in andere branches maar is dat niet de reden dat de concurrentie hevig is en dat iederen , incluis VEH , mee wil eten uit de ruif ?

Mijn klanten zijn voornamelijk particulieren , doelgroep modaal / bovenmodaal , gemiddelde hypotheek 280.000.

Bijna iedere klant komt terug voor de volgende hypotheek , we krijgen veel doorverwijzingen en hebben nog nooit 1 klacht gehad. Ik weet zeker dat dit bij veel van u eender is. Dan stel ik toch de vraag , welke ondernemer met hoofdzakelijk tevreden klanten en bijzonder prettige verdiensten is voor een systeem waarbij bovengenoemde marge absoluut onder druk komt te staan ? Wat is er op tegen op veel te verdienen aan een klant die tevreden is in lengte van jaren ? Ik besef terdege dat het proces onomkeerbaar is maar om nu te roepen dat het een logisch proces is , nee.


Graag eerst inloggen om deze pagina te bekijken.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg toegang tot de Kennisbank, Helpdesk en AI assistant.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1