VVP vindt het opvallend dat NVA-leden in de steekproef zich minder negatief uitlaten over de invoering van beloningtransparantie dan NBVA-leden en kantoren die niet bij een brancheorganisatie zijn aangesloten.
Bron: VVP Online, 15-11-2006
Fintool
info@fintool.nl
085 111 89 99
Uw reactie is de juiste afspiegeling van de slappe lobby welke gevoerd wordt als het gaat om transparantie , beloning , pensioenwetgeving , bijleenregeling , beperken lijfrente aftrek enz. enz. Onze vrienden in den haag reguleren maar raak en onze branche laat het gebeuren. Op een enkele uitzondering na met dank aan de heer Dolders legal . Laat ons nu even piepen op dit forum en ons niet gedragen als moraalridders. Altijd met respect. Gr. Erwin.
Mijn klanten zijn voornamelijk particulieren , doelgroep modaal / bovenmodaal , gemiddelde hypotheek 280.000.
Bijna iedere klant komt terug voor de volgende hypotheek , we krijgen veel doorverwijzingen en hebben nog nooit 1 klacht gehad. Ik weet zeker dat dit bij veel van u eender is. Dan stel ik toch de vraag , welke ondernemer met hoofdzakelijk tevreden klanten en bijzonder prettige verdiensten is voor een systeem waarbij bovengenoemde marge absoluut onder druk komt te staan ? Wat is er op tegen op veel te verdienen aan een klant die tevreden is in lengte van jaren ? Ik besef terdege dat het proces onomkeerbaar is maar om nu te roepen dat het een logisch proces is , nee.