Independer zegt dat consumenten zullen overstappen uit ontevredenheid over de service (24,1 procent) en omdat de dekking niet aansluit op de wensen van de klant (23,9 procent). Tegelijkertijd constateert de Consumentenbond dat er in ieder geval grote verschillen zitten in de telefonische bereikbaarheid van zorgverzekeraars. Bij de hoogst scorende verzekeraars had 85 procent van de klanten geen moeite om de klantenservice te bereiken. Bij de laagst scorende was dat nog geen 35 procent. Wel scoren over de gehele linie de zorgverzekeraars gemiddeld een ruime voldoende. Een aantal verzekeraars doet het dit jaar beter dan vorig jaar, toen de enquête voor het eerst werd gehouden. De opvallendste stijger is Zorg en Zekerheid die vorig jaar onderaan bungelde en nu behoort tot de middengroep. Verzekeraars De Friesland, Salland en Trias presteerden vorig jaar nog gemiddeld, maar behoren nu tot de kopgroep. Gedaald ten opzichte van vorig jaar zijn CZ, FBTO, IZZ, Menzis en Nationale Nederlanden. IZZ en Menzis gaan van gemiddeld naar lager dan gemiddeld. CZ, FBTO en Nationale Nederlanden scoorden vorig jaar boven het gemiddeld en dit jaar gemiddeld. Agis, Avéro Achmea, Groene Land Achmea, Zilveren Kruis Achmea en VGZ scoren net zoals vorig jaar lager dan gemiddeld maar krijgen nog wel een voldoende. De positieve tegenhangers zijn IZA, DSW, ONVZ en OZ. Zij hebben hun hoge positie weten vast te houden.
Vandaag wordt ook de keuzesite zorgverzekeringen 2007 van kiesBeter.nl gelanceerd. Op deze keuzesite kan iedereen de nieuwe polis die zijn verzekeraar hem aanbiedt, vergelijken met zijn huidige polis. Als er voor een bepaalde dekkingscategorie iets verandert, geeft de site dat aan. Daarnaast kan men alle polissen voor 2007 met elkaar vergelijken. Alle beschikbare individuele zorgverzekeringen zijn op www.kiesBeter.nl te vinden met hun dekkingen en premies.
Bron: Consumentenbond, Independer, Kiesbeter, 15-11-2006
Fintool
info@fintool.nl
085 111 89 99