MijnFintool

Nieuws

Nederlander zapt weg bij reclames over leningen

Ruim 90 procent van alle Nederlanders noemt de leenreclames irritant en tweederde zapt weg als een dergelijke commercial op tv komt. Dat blijkt uit een onderzoek onder 531 Nederlanders in opdracht van InterBank, een onderdeel van ABN Amro.

Volgens het onderzoek zegt meer dan de helft van de ondervraagden nooit een lening te zullen afsluiten bij een kredietverstrekker die adverteert via de televisie. De ondervraagden denken dat er informatie wordt verzwegen en dat er addertjes onder het gras zitten.

 

Begin dit jaar is een nieuwe wet van kracht geworden, waarin regels zijn vastgelegd voor reclames over leningen. Hoewel de richtlijnen uit de Wet financiële dienstverlening (Wfd) in de meeste reclames worden overgenomen, ziet twee derde van de Nederlanders geen verschil. Vier op de vijf ondervraagden blijft erbij dat de commercials misleidend zijn.

 

Bron: De Financiële Telegraaf, 09-10-2006

Modules & dossiers

Opvoerdatum

10 okt 2006

Laatst gewijzigd

10 okt 2006

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Graag eerst inloggen om deze pagina te bekijken.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg toegang tot de Kennisbank, Helpdesk en AI assistant.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1