MijnFintool

Nieuws

NBVA: "Persbericht AFM schaadt imago intermediair"

De AFM brengt schade toe aan het intermediair met het persbericht over het in rekening brengen van de kosten van een klantprofiel. Dat is de mening van de NBVA.

Op zich twijfelt de NBVA niet aan de feitelijke juistheid van het bericht, maar de vereniging betreurt dat één incident wordt opgeblazen tot oneigenlijke proporties. Daardoor wordt aan het imago van de hele branche schade toegebracht. "Storender nog is echter de suggestie dat een klantprofiel geen geld hoeft te kosten. Elk klantprofiel kost geld. Destijds is becijferd dat de adviesregels van de Wfd, waarvan het klantprofiel een belangrijk onderdeel is, bemiddelaars 385 miljoen euro per jaar kosten. We moeten dus af van het idee dat consumentenbescherming gratis is. Natuurlijk mag een tussenpersoon kosten niet met oneigenlijke argumenten doorbelasten aan de consument, maar het past de AFM niet een sfeer te creëren waarin het doorrekenen van kosten voor een klantenprofiel bij voorbaat besmet is", aldus NBVA-secretaris Wilbert Schellens.

 

Bron: VVP Online, 04-10-2006

 

Modules & dossiers

Opvoerdatum

04 okt 2006

Laatst gewijzigd

04 okt 2006

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg toegang tot de Kennisbank, Helpdesk en AI assistant.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1