MijnFintool

Nieuws

Klanten willen persoonlijke benadering

Ongeacht hun leeftijd willen consumenten zich goed voelen en zoeken ze vertrouwen, beleving, inspiratie en persoonlijk contact. Verzekeraars doen er dan ook goed aan om in het contact met de klant te kiezen voor een persoonlijke benadering. Alleen op die manier kunnen zij zich onderscheiden van de concurrentie. Dat staat in het rapport Trends & Insurance 2006 van Capgemini.

Om die persoonlijke benadering goed inhoud te geven kan niet meer uitgegaan worden van de indeling van doelgroepen op basis van sociaal-demografische gegevens. De consument wil ervaren dat de verzekeraar hem kent en weet welke ontwikkelingen er plaatsvinden in zijn leven. Voor de verzekeraar is daarom goed databasebeheer absoluut belangrijk. Dat geeft de mogelijkheid de klant te benaderen met producten die afgestemd zijn op zijn persoonlijke situatie.

 

In de persoonlijke benadering van jongeren is internet onmisbaar. Ouderen vinden vooral gemak, comfort, duidelijkheid en persoonlijk contact belangrijk. Ook verwachten ze een pro-actieve houding en een adviserende rol van de verzekeraar. Als het gaat om persoonlijk contact, betrouwbaarheid, goede ervaring en gedegen advies gaat hun voorkeur uit naar de assurantietussenpersoon.

 

Bron: InFinance, 28-09-2006

Modules & dossiers

Opvoerdatum

29 sep 2006

Laatst gewijzigd

29 sep 2006

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1