MijnFintool

Nieuws

Campagne tegen slordig pinnen

Currence, de toezichthouder en producteigenaar van pin en chipknip gaat een campagne starten voor voorzichtig gebruik van de pinpas. Uit onderzoek van Currence blijkt namelijk dat 50 procent van de Nederlanders onzorgvuldig pint.

De pinpas wordt aan anderen meegegeven en men schermt de pincode niet af tijdens het pinnen. Het slordigst zijn mannen uit de Randstad met een inkomen van anderhalf keer modaal. De campagne is een voorzorgsmaatregel, zegt een woordvoerder van Currence. Fraude met 'pinpas-skimming', waarbij pasgegevens worden gekopieerd, is volgens hem tot op heden ongeveer honderd keer voorgekomen.

 

In mei van dit jaar introduceerde Currence samen met banken een nieuwe betaalkaart waarbij een chip de magneetstrip van de pas vervangt. Fraude wordt daardoor onmogelijk gemaakt. Een. ‘De banken hebben een begin gemaakt met deze pas, maar voordat je achttien miljoen passen hebt vervangen ben je nog wel even bezig’, aldus de woordvoerder. ‘Daarom hameren we er steeds op voorzichtig te zijn. Je kunt fraude voorkomen door mensen bewust te maken van het gevaar.’

 

Bron: nu.nl, 18-09-2006

Modules & dossiers

Opvoerdatum

18 sep 2006

Laatst gewijzigd

18 sep 2006

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg toegang tot de Kennisbank, Helpdesk en AI assistant.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1