Het self assessment bestaat uit een vragenlijst op basis waarvan financiële dienstverleners kunnen zien in hoeverre ze aan de Wet financiële dienstverlening (Wfd) voldoen. “Het self assessment helpt bij het identificeren van mogelijke Wfd-overtredingen, maar daarnaast wordt ook aangegeven waar risico’s aanwezig zijn en waar het mogelijk fout kan gaan”, aldus Dirk Wisman, manager processen & systemen bij de StFD in Verzekerd!, de uitgave van Het Verbond van Verzekeraars.
“Het self assessment is opgebouwd uit verschillende soorten vragen variërend van filtervragen als ‘Heeft u klantcontact?’ tot feitelijke vragen als ‘Wat slaat uw onderneming sinds de invoering van de Wfd standaard in het klantdossier op?’. Met de antwoorden kunnen we onze deelnemers gericht feedback geven inzake hun eigen bedrijfssituatie en de risico’s die ze lopen op bepaalde gebieden waar ze mogelijk niet aan de Wfd-eisen voldoen”, aldus Wisman. Na het invullen van de vragenlijst ontvangen de deelnemers na ongeveer zes weken een rapport met feedback specifiek voor hun bedrijfssituatie.
Bron: Verzekerd!, 02-08-2006
Fintool
info@fintool.nl
085 111 89 99