Uit het onderzoek kwam naar voren dat erkende intermediaire verzekeraars als Aegon, Allianz, Arag, Delta Lloyd, Erasmus, ONVZ en Zwitserleven op hun homepage niet verwijzen naar het intermediair. Verder ontbreekt op de website van Aegon, Erasmus, ONVZ en Onderlinge ‘s-Gravenhage vrijwel elke uitleg dat deze verzekeraars met assurantieadviseurs samenwerken. Een intermediair-zoeksysteem op postcode ontbreekt op de websites van Aegon, DAS Rechtsbijstand en de Noordhollandsche van 1816. Elf websites scoorden positief, waaronder die van Avéro Achmea, AXA, Fortis ASR, Generali, Goudse, Klaverblad, London en Reaal.
NVA is van mening dat verzekeraars bij hun streven naar grotere transparantie om te beginnen op de homepage aan moeten geven dat er wordt samengewerkt met het intermediair. Met betrekking tot multi-channelverzekeraars pleit de NVA onder meer voor introductie van een apart (internet)label voor de verkoop van verzekeringen via het intermediair.“De consument moet op internet direct kunnen zien of een maatschappij uitsluitend via het intermediair werkt of eigen adviseurs in huis heeft of rechtstreeks via de website verzekeringen sluit”, aldus de NVA.
Bron: NVA, 26-06-2006
Fintool
info@fintool.nl
085 111 89 99