Sinds 1 mei 2006 moeten advertenties op basis van de Wet financiële dienstverlening feitelijk juist, voor de consument begrijpelijk en niet misleidend zijn. Kredietverstrekkers mogen niet meer adverteren met leentarieven waarin een belastingvoordeel al is meegeteld. Volgens de Consumentenbond telt Gelink in een op naam toegezonden folder (direct mail) van 1 juni jongstleden nog steeds een belastingvoordeel mee. Afab doet op zijn website (peildatum 9 juni) hetzelfde, en overtreedt nog meer regels. De Consumentenbond heeft beide kredietverstrekkers hierover een brief gestuurd. De bond verwijt aanbieders als Frisia Financieringen, City Credit, Lenen.nl, Postkrediet en Directa dat zij klanten lokken met lage actietarieven. Daarna gaan de lasten voor de consument omhoog. “Desondanks voldoen deze aanbieders aan de wettelijk voorwaarden, al moet de consument dan wel goed de tekst en de kleine lettertjes lezen”, aldus de bond.
Bron: Consumentenbond, 21-06-2006
Fintool
info@fintool.nl
085 111 89 99
Ramon Wernsen, Hoofd Financiele Planning en Vaktechniek, FDC centrale organisatie in Amsterdam ZO.
Wat niet mag mag niet en moet worden aangepakt.Een dief laat je toch ook niet lopen !!!!.
Het is voor mij nog steeds een compleet raadsel waarom GROTE ORGANISATIES maar mogen
AANKLOTEN terwijl het INTERMEDIAIR zware boetes boven de hoofd hangt en men bang
is de GROTERE AAN TE PAKKEN.