MijnFintool

Nieuws

AFM wil reclameregels complexe producten wijzigen

In overleg met de Nederlandse Vereniging van Banken, het Verbond van Verzekeraars en individuele marktpartijen heeft de Autoriteit Financiële Markten (AFM) besloten tot wijziging van de regels voor complexe financiële producten. Maar voordat wijzigingen in de reclame-, offerte- en financiële bijsluiterregels worden doorgevoerd, wil de AFM een consultatieronde houden met belanghebbenden.

De wijzigingen die de AFM wil doorvoeren moeten de toepassing van de reclame-, offerte- en financiële bijsluiterregels vergemakkelijken, zonder dat de principes zijn aangepast. De wijzigingen zijn veelal (juridisch)technisch van aard, aldus de AFM. Om aanbieders van complexe producten zo snel mogelijk zekerheid te geven over de Nadere Regeling financiële dienstverlening houdt de AFM een korte consultatie van de voorgenomen wijzigingen. Belanghebbenden in de financiële branche kunnen zich voor de consultatieronde opgeven. De AFM streeft ernaar de gewijzigde regels op of kort na 1 juli aanstaande te publiceren.

 

Bron: AFM, 19-06-2006

Modules & dossiers

Opvoerdatum

20 jun 2006

Laatst gewijzigd

20 jun 2006

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg toegang tot de Kennisbank, Helpdesk en AI assistant.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1