MijnFintool

Nieuws

Klachtensite voor onjuiste reclame kredietverstrekkers

De Vereniging van Financieringsondernemingen in Nederland (VFN) heeft een website geopend waar consumenten klachten kwijt kunnen over onjuiste reclames van verstrekkers van consumptieve kredieten. VFN speelt de klachten vervolgens, indien nodig, door naar de Autoriteit Financiƫle Markten.

VFN vertegenwoordigt kredietverstrekkers als PrimeLine en ComfortCard. De DSB-groep is er overigens niet bij aangesloten. Op de website kunnen consumenten een klachtenformulier invullen. VFN screent de meldingen en meldt die volgens eigen zeggen, indien geschikt, aan de AFM. ‘Om de drempel te verlagen kan aangegeven worden dat de naam van het bedrijf, dat de melding doet, niet aan de AFM wordt doorgegeven. De VFN neemt de melding dan over’, aldus de vereniging.

 

Bron: ANP, 28-04-2006

Modules & dossiers

Opvoerdatum

28 apr 2006

Laatst gewijzigd

28 apr 2006

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1