De klant kan via een 0800-nummer zonder afsluitprovise met een Erkend Hypotheekadviseur spreken. Een persoonlijk adviesgesprek kost 1% afsluitprovisie. MoneYou meldt dat de hypotheekomzet zich naar verwachting in 2005 zal verdubbelen, net als in 2004. Cijfers noemt de verzekeraar echter niet.
Bron : MKB-net, 22-06-2005
Fintool
info@fintool.nl
085 111 89 99
De Hypotheker? Laat me niet lachen!
De totstandkoming van onze eerste hypotheek via een Hypotheker werd door desinformatie een waar tranendal. welke na veel wurgen en hangen uiteindelijk nog goed kwam.
Toen wij onlangs besloten tot oversluiten van de hypotheek mede i.v.m. aanzienlijke verbouwing, fors lagere rentestand e.d. aanklopten bij een andere Hypotheker de ene Hypotheker-mens is de andere niet, nietwaar? begon achteraf de ellende opnieuw.
Door onzorgvuldige controles door deze Hypotheker van aangeboden offertes kregen wij steeds weer een nieuwe offerte. Door de steeds dalende rente steeg de boeterente steeds meer.
Tevens had hij verzuimd ons te vermelden dat de huidige hypotheekverstrekker:
- een 20% korting op de boeterente hanteerde voor bestaande klanten bij oversluiting bij dezelfde verstrekker.
- een mogelijkheid tot rentemiddeling bood gedurende de rest van de looptijd.
Daarnaast had Hypotheker nummer 2 bleek wederom achteraf verzuimd te vermelden dat de reeds lopende levensverzekering ook eenvoudig had kunnen worden meegenomen naar de volgende hypotheekverstrekker. Dit had namelijk gescheeld in de opbouw van het kapitaal, en deels ook in de bijbehorende premie van de nieuwe verzekering. Nu worden we dus geconfronteerd met een te ontvangen afkoopsom, terwijl ons was verteld dat het opgebouwde kapitaal gewoon bleef staan welke bovendien een belastbaar rentedeel bevat, en tevens opnieuw aanloopkosten t.a.v een nieuwe levensverzekering bij een andere maatschappij zullen moeten maken.
En dit betreft dus producten die ze nota bene zelf verkopen!
Is dit onkunde, of gewoon moedwilligheid om vooral meer provisie te kunnen vangen, los van de afsluitprovisie? Jij mag het zeggen. ik denk dat ik het antwoord wel weet, en jij ook
In ieder geval hebben mijn vrouw en ik bij diverse bevoegde instanties een klachtenprocedure in gang gezet, en afhankelijk van de uitkomst beraden wij ons op eventuele juridische stappen tegen dit soort oplichters, en hopelijk kunnen wij de opgelopen schade voor een paar duizend euro's benadeeld op hem verhalen.
In the meantime doe ik mijn best om jullie reputatie aan de kaak te stellen.
En het gekke is, ik hoef dat niet eens zozeer zelf te doen, dat kunnen jullie namelijk zelf beter dan geen ander!
het kennisniveau van de meeste intermediars is ronduit belabberd en kennen ze de voorwaarden van de geldverstrekkers niet een ordner met de voorwaarden van de geldverstrekkers is toch niet zo moeilijk.
ik zou zeggen jongens ga zo door en jullie werken jezelf vanzelf uit de markt.