Payback en Beursklacht, die ook actief zijn in de strijd tegen overige leasebeleggings-aanbieders, binden de strijd aan tegen DSB namens zo’n honderd gedupeerde klanten. Deze klanten maken bij Hollands Welvaren Select gedurende vijf à vijftien jaar maandelijks een bedrag over naar DSB en beleggen tegelijkertijd in aandelen met van DSB geleend geld. Net als bij klanten van andere lease-aanbieders zijn er DSB-klanten in financiële problemen gekomen doordat sinds 2000 de beurskoersen zijn gehalveerd, terwijl beleggen met geleend geld alleen bij flink stijgende beurskoersen rendeert. De waarde van de aangeschafte aandelen is nu vaak onvoldoende om de kosten van de lening te dekken, waardoor na afloop van de overeenkomst klanten met een restschuld worden geconfronteerd.
De achtergrond van de claims is vergelijkbaar met die bij de leasebeleggingsproducten: de gedupeerden voelen zich slachtoffer van: misleiding, onvoldoende informatie over de risico's van het beleggen met geleend geld en schending van de zorgplicht.
Bron: Het Financieele Dagblad, 10-06-2005
Fintool
info@fintool.nl
085 111 89 99
Naast Beursklacht lopen er nog meer individuele procedures tegen DSB. via een eigen advocaat en middels procedures via de DSI.
Ook gaat Leaseproces procedures verzorgen voor gedupeerden tegen DSB.
Daarnaast heeft een zustervereniging ook een gezamelijke procedure lopen.
Menige dagvaarding moet nog weg, maar dat gaat binnenkort komen. Zie het als een regenbui.
Het begint eerst met een druppel. Maar gaat geleidelijk aan over in...
Pay-back/ DSB HWS.