MijnFintool

Nieuws

Belastingtelefoon op elf punten verbeterd

Staatssecretaris Wijn van Financiën heeft aangekondigd met elf verbeterprojecten de dienstverlening van de Belastingtelefoon te herstellen. Eerder dit jaar kwam aan het licht dat het consumenten en ondernemers grote moeite kostte om de Belastingtelefoon te bereiken. Bovendien bleek, eenmaal aan de lijn, de kwaliteit van de medewerkers van een te laag niveau. In veel gevallen moesten zij het antwoord op vragen schuldig blijven.

Een van de projecten om de kwaliteit te verbeteren is de intensieve opleiding die enkele honderden medewerkers krijgen en een onderzoek naar de inzet van externe medewerkers via een detacheringsbureau. Dit alles moet leiden tot een constantere personeelsinzet en een hogere kwaliteit van de hulp.

 

Per 1 januari 2006 moeten een half miljoen ondernemers elektronisch aangifte doen voor de Loonbelasting. Om een chaos net als met de elektronische btw-aangifte begin dit jaar te voorkomen wordt dit beter voorbereid. Er zijn al een apart nummer en een site voor opgezet.

 

Bron: ministerie van Financiën, 31-05-2005

 

Modules & dossiers

Opvoerdatum

01 jun 2005

Laatst gewijzigd

01 jun 2005

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg toegang tot de Kennisbank, Helpdesk en AI assistant.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1