MijnFintool

PA opdracht

Schadevergoeding voor klant door onterechte toezegging adviseur

Een klant wint advies over een hypothecair krediet in bij een adviseur werkzaam bij een bankt. De adviseur geeft aan dat de gewenste financiering “zeer waarschijnlijk” wel zal rondkomen. De financiering wordt toch afgewezen en de klant moet zijn financiering bij een andere (duurdere) bank afsluiten. De klant vordert de hogere lasten bij de bank wiens adviseur eerder had toegezegd dat de financiering waarschijnlijk wel zou rondkomen.

 

Alleen abonnees van Fintool hebben toegang tot dit onderdeel. Log graag in of neem een abonnement.
Dit artikel bevat 381 woorden

Neem een abonnement op Fintool!

Je deskundige kennispartner op financiële dossiers waar je ook mee kunt sparren.
  • Dagelijkse e-mail nieuwsbrief
  • Kennisbank met 1000+ artikelen
  • Deskundige helpdesk
  • Rekenmodellen en downloads
  • Persoonlijk archief
  • Inclusief Permanent Actueel module!!

Leerdoel

1c1 (B)

De kandidaat kan actuele en relevante aansprakelijkheidsrisico’s op het gebied van hypotheken uitleggen (afdwingen professioneel gedrag door de klant) en kan daarvan recente praktijkvoorbeelden noemen.

Modules & dossiers

Opvoerdatum

25 mei 2016

Laatst gewijzigd

25 mei 2016

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg toegang tot de Kennisbank, Helpdesk en AI assistant.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1