MijnFintool

Nieuws

Consumentenbond dient klacht in bij Reclame Code Commissie

De Consumentenbond dient volgens het Algemeen Dagblad vandaag een klacht in bij de Reclame Code Commissie over het intermediair. Zoals eerder in haar open brief aan de NVA en NBVA stelt de bond dat tussenpersonen consumenten misleiden door te verklaren dat ze onafhankelijk en in het 'belang' van de klant werken.

In de open brief verzocht de Consument de NBVA en NVA uitspraken als “behartiger van consumentenbelangen” en “onafhankelijk en objectief  advies” van hun website te halen zolang de tussenpersonen geen openheid geven over de beloning die zij ontvangen zodra ze bemiddelen voor een financieel product. Deze actie werd ingegeven door het besluit van minister Zalm om in de Wfd van tussenpersonen geen algemene provisietransparantie te eisen. NBVA en NVA reageerden afwijzend op het verzoek van de bond en nu stapt de Consumentenbond dus naar de Reclame Code Commissie om alsnog haar gelijk te halen.

 

Bron: AD, 07-04-2005

Modules & dossiers

Opvoerdatum

07 apr 2005

Laatst gewijzigd

07 apr 2005

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1