Het plan is volgens het Financieele Dagblad om uiteindelijk dertig procent van de omzet via tussenpersonen te sluiten. Op dit moment is dat nog minder dan tien procent. De kantoren van de Rabobank zijn nu nog verreweg de belangrijkste verkopers van Interpolis-verzekeringen.
Vrijwel tegelijkertijd met deze toenaderingspoging is moederbedrijf Rabobank gestart met een breed opgezette hypotheekcampagne, waarin het intermediair op afstand gezet wordt. De teneur van de spotjes op radio en tv is: ‘Wij kiezen partij voor de klant, in tegenstelling tot partijen die kiezen voor provisie’. Rabobank afficheert zich als 'de meest partijdige hypotheekadviseur voor haar klanten'.
Intussen wil Interpolis nog afspraken maken over welke producten bij welke tussenpersonen in het aanbod komen. Er is geen sprake van dat de verzekeraar belangen in tussenpersonenorganisaties gaat nemen. Wel zullen er afspraken worden gemaakt met een grote hypotheekadviesketen, maar nog onbekend is welke dat is.
Bron: Het Financieele Dagblad, 16-03-2005
Fintool
info@fintool.nl
085 111 89 99