MijnFintool

Nieuws

Zorgverzekeraars geven 35 miljoen uit aan campagnes

Nederlandse zorgverzekeraars hebben de afgelopen vijftien weken ruim 35 miljoen euro uitgegeven aan reclamecampagnes. Dat blijkt volgens de Volkskrant uit een overzicht van de Media en Reclame Bank BBC. Tot veel veranderingen in de klantenbestanden heeft dit niet geleid.

In minder dan vier maanden tijd besteedden de verzekeraars acht miljoen méér aan reclame dan in heel 2003 en bijna drie keer zoveel als in 2002. De kosten zullen in de loop van het jaar blijven stijgen. Het aantal klanten dat overstapt, blijft echter gering. Verzekerden komen nauwelijks in beweging. De Consumentenbond schat in dat slechts 1 procent van alle zorgverzekerden daadwerkelijk switcht.

De meeste verzekeraars willen nog niet zeggen hoeveel klanten ze dit jaar hebben gewonnen of verloren. Een uitzondering is VGZ, die sinds 1 januari 43 duizend klanten binnenhaalde. Dat was 1,3 procent van het klantenbestand.

 

Bron: de Volkskrant, 01-02-2005

Modules & dossiers

Opvoerdatum

01 feb 2005

Laatst gewijzigd

01 feb 2005

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1