MijnFintool

Nieuws

NVA: klant switcht nauwelijks uit tevredenheid

De NVA is blij dat klanten nauwelijks switchen als het gaat om verzekeringen. Waar de NMa zich zorgen maakt over gebrekkige concurrentie, stelt NVA vast dat de consument kennelijk tevreden is met zijn financieel dienstverlener.

De NVA zegt diverse onderzoeken te kennen die aangeven dat de consument over het algemeen heel tevreden is met zijn assurantie-intermediair. De consultatienota van de NMa bevestigt dit beeld (pag. 34/35): “Uit deze onderzoeken blijkt (…) dat consumenten aspecten als kwaliteit, service en aanbod van de financiële dienstverlener belangrijker vinden dan de prijs.”

Het is voor de NVA niet duidelijk waarom de NMa zich zorgen maakt over gebrekkig switch- en zoekgedrag van de consument. De vereniging vraagt de NMa dan ook in haar reactie of switchgedrag iets is dat ‘moet’ of iets is dat de consument ‘wil’. De NVA zou daarom liever zien dat het uitblijven van switchgedrag bij consumenten door de NMa positief wordt uitgelegd (‘de consument heeft geen behoefte aan switchen’), in plaats van de consument switchgedrag ‘op te leggen’.

 

Bron: NVA, 01-02-2005    

Modules & dossiers

Opvoerdatum

01 feb 2005

Laatst gewijzigd

01 feb 2005

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg toegang tot de Kennisbank, Helpdesk en AI assistant.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1