MijnFintool

Nieuws

'Informatie' website niet bindend

Consument heeft een hypothecaire geldlening afgesloten bij de Bank. Na het afsluiten van de hypotheek heeft Consument in de online omgeving van de Bank een knop met 'rentemiddeling' gezien.

Op een later moment wilde Consument gebruik maken van rentemiddeling. De Bank heeft daarop aangegeven dat rentemiddeling niet wordt aangeboden bij de Bank. Consument stelt zich op het standpunt dat zij ervan uit mocht gaan dat rentemiddeling mogelijk is vanwege de knop die in de online omgeving zichtbaar was.

Aanbod?

De Commissie stelt vast dat in de hypotheekovereenkomst geen mogelijkheid tot rentemiddeling is opgenomen. De vraag die resteert is of een aanvullende overeenkomst tot stand is gekomen op grond van aanbod en aanvaarding, waarin het recht van rentemiddeling is opgenomen.

Beslissing

Naar het oordeel van de Commissie kan de knop waarmee rentemiddeling kon worden aangevraagd niet worden aangemerkt als een aanbod. Om te kunnen spreken van een aanbod zal immers op hoofdpunten duidelijk moeten zijn onder welke voorwaarden de nog te sluiten overeenkomst zal worden gesloten. De knop met rentemiddeling moet worden gezien als een uitnodiging tot het doen van een aanbod. De Commissie verklaart de klacht van Consument ongegrond.


Bron: Kifid

Modules & dossiers

Opvoerdatum

25 jun 2020

Laatst gewijzigd

26 jun 2020

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1