Op een later moment wilde Consument gebruik maken van rentemiddeling. De Bank heeft daarop aangegeven dat rentemiddeling niet wordt aangeboden bij de Bank. Consument stelt zich op het standpunt dat zij ervan uit mocht gaan dat rentemiddeling mogelijk is vanwege de knop die in de online omgeving zichtbaar was.
De Commissie stelt vast dat in de hypotheekovereenkomst geen mogelijkheid tot rentemiddeling is opgenomen. De vraag die resteert is of een aanvullende overeenkomst tot stand is gekomen op grond van aanbod en aanvaarding, waarin het recht van rentemiddeling is opgenomen.
Naar het oordeel van de Commissie kan de knop waarmee rentemiddeling kon worden aangevraagd niet worden aangemerkt als een aanbod. Om te kunnen spreken van een aanbod zal immers op hoofdpunten duidelijk moeten zijn onder welke voorwaarden de nog te sluiten overeenkomst zal worden gesloten. De knop met rentemiddeling moet worden gezien als een uitnodiging tot het doen van een aanbod. De Commissie verklaart de klacht van Consument ongegrond.
Bron: Kifid
Fintool
info@fintool.nl
085 111 89 99