MijnFintool

Nieuws

Imago assurantietussenpersoon verbeterd

Het imago van assurantietussenpersonen is dit jaar verbeterd in vergelijking met het voorafgaande jaar. De algemene indruk van de bank als distributiekanaal is gelijk gebleven. Dat blijkt uit de VB Barometer, waarvoor 1.007 interviews gehouden zijn waarbij is ingegaan op diverse actuele thema`s in de verzekeringsbranche.

Enkele uitkomsten uit het onderzoek: de eigen assurantietussenpersoon scoort beter dan de assurantietussenpersoon in het algemeen. Jongeren vinden de niet-gebondenheid het belangrijkst, evenals het kunnen ontvangen van meerdere offertes. De ouderen vinden het belangrijk dat de eigen situatie door de tussenpersoon als uitgangspunt wordt genomen. Eenderde van de consumenten vindt het `niet-gebonden` zijn een van de belangrijkste kenmerken van de onafhankelijke adviseur. Consumenten hebben een redelijk positieve indruk van hun eigen bank en zien deze als betrouwbaar, goed bereikbaar en deskundig. 10% van de schadeverzekeringen wordt al via internet afgesloten. Internet heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld als medium voor het afsluiten van financiele producten.

 

Bron: Profnews, 30-12-2004

Modules & dossiers

Opvoerdatum

30 dec 2004

Laatst gewijzigd

30 dec 2004

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg toegang tot de Kennisbank, Helpdesk en AI assistant.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1