MijnFintool

Nieuws

Postbank verhoogt marktaandeel hypotheken

De reclamecampagne met de blauwe leeuw werpt zijn vruchten af voor de Postbank. In november realiseerde de Postbank een aandeel in de hypotheekmarkt van 10% en is daarmee nummer twee achter Rabo. Dit blijkt uit cijfers die Postbank ontleent aan het Kadaster.

In november vorig jaar had de ING-dochter nog een marktaandeel in de omzet van hypotheken van 6,8%. Per jaar wordt op de Nederlandse hypotheekmarkt ongeveer 95 miljard euro omgezet. De stijging is volgens een woordvoerder vooral te danken aan effectievere campagnes. Het marktaandeel van de Postbank komt dit jaar waarschijnlijk uit op zo'n 8%. In de eerste drie kwartalen van dit jaar was het aandeel gemiddeld 7,4%. In 2003 was het marktaandeel 6,5%. Door de stijging neemt Postbank een tweede plaats in op de markt voor hypotheekverstrekkers. Marktleider Rabobank heeft een aandeel van ongeveer 20%. De bank die door Postbank van de tweede naar de derde plaats is verschoven is collega ING Bank. ABN Amro en SNS komen op een vierde en vijfde plaats.

 

Bron: Het Financieele Dagblad, 27-12-2004

Modules & dossiers

Opvoerdatum

27 dec 2004

Laatst gewijzigd

27 dec 2004

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Graag eerst inloggen om deze pagina te bekijken.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg toegang tot de Kennisbank, Helpdesk en AI assistant.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1