MijnFintool

Nieuws

Consumenten gebruiken internet bij oriëntatie op levensverzekeringen

Internet neemt een belangrijke plaats in bij het oriëntatieproces van consumenten op levensverzekeringen. Dat blijkt uit een onderzoek van TNS NIPO onder ruim duizend huishoudens die recentelijk een offerte hebben aangevraagd voor een levensverzekering. In de oriëntatiefase zoekt men vaak eerst informatie via internet voordat contact wordt gezocht met assurantiekantoor, bank of verzekeringsmaatschappij. Het daadwerkelijk aanvragen van een offerte voor een levensverzekering gebeurt nog nauwelijks via internet.

Aan de respondenten is gevraagd welke stap zij als eerste hebben genomen bij de oriëntatie op een levensverzekering. Internet, zowel via zoekmachines (36%) als via sites van banken of verzekeringsmaatschappijen (22%), blijkt het belangrijkste startpunt te zijn bij de oriëntatie. Telefonisch of persoonlijk contact, met een financieel adviseur (37%), huisbank (28%) of verzekeringsmaatschappij (17%), zijn andere belangrijke kanalen.

 

Bron: TNS NIPO, 28-10-2004

 

Modules & dossiers

Opvoerdatum

02 nov 2004

Laatst gewijzigd

02 nov 2004

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg toegang tot de Kennisbank, Helpdesk en AI assistant.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1