AFM- bestuurders Theodor Kockelkoren en Tim Mortelmans vinden dat banken steeds meer aandacht hebben voor de kwaliteit van hun producten en diensten en steeds meer de klant centraal stellen. Zij zeiden dat in een vraaggesprek in het Financieele Dagblad (FD).
Vooral spaarproducten en hypotheken worden volgens Kockelkoren en Mortelmans steeds eenvoudiger. 'Nog niet alle producten voldoen aan onze criteria, maar het belangrijkst is dat de markt nu de stofkam erdoorheen haalt', aldus Kockelkoren. 2 jaar geleden verweet de AFM banken nog dat zij te dure en ingewikkelde producten en diensten verkochten.
Volgens Mortelmans is er sprake van een omslag in het denken binnen de banken en draagt een kritischer houding van de consument daaraan bij. 'Een paar jaar geleden dachten instellingen vooral aan hun eigen belang. Ze konden ook bewust of onbewust misbruik maken van de desinteresse van klanten. Die werden daar het slachtoffer van. Maar nu weten ze dat en zijn ze kritischer richting de banken.'
Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.