Adfiz gaat haar beleid de komende jaren afstemmen op het belang van de klant. Dit blijkt uit woorden van voorzitter Bob Veldhuis tijdens de jaarlijkse ledenvergadering.
“Wij zijn geen distributiekanaal, maar een inkoopkanaal en als wij al van iemand zijn, dan zijn we van de klant", aldus Veldhuis. Aan de nieuwe toekomstvisie wordt onder andere gestalte gegeven met een nieuwe website en een aantal gedragscodes.
Adfiz zette de thema's professionalisering van de adviseur, herpositionering in de keten en empowerment van de klant prominent op de agenda. De nieuwe gedragscodes die daarvoor moeten gaan zorgen, hebben betrekking op onafhankelijk advies en integriteit, daarnaast is er een ballotagereglement bekrachtigd.
Voor de nabije toekomst kondigde Adfiz-voorzitter Bob Veldhuis de komst van aanvullende codes aan op het gebied van deskundigheid en variabele beloning. "Herpositionering in de keten duidt onder meer op het kiezen voor een heldere positie naast de klant. Dat betekent ook dat de relatie met verzekeraars verder verzakelijkt, waarbij zowel het klant-, intermediair- als aanbiedersbelang op juiste wijze wordt gediend. Bovendien is het daarbij van belang dat alle adviseurs toegang houden of krijgen tot en ruime keuze uit het marktaanbod."
Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.