MijnFintool

Nieuws

Adfiz reageert op Claimjegeld

Adfiz heeft in een brief aan de hoofdredacteur van De Telegraaf zijn verwondering uitgesproken over de uitgebreide aandacht die de krant gisteren besteede aan de lancering van Claimjegeld. Het persbericht van het bedrijf werd vrijwel ongewijzigd overgenomen op de voorpagina.

 

Adfiz noemt claimjegeld nu niet bepaald een noviteit in de markt is. "Waar claimjegeld slim gebruik van maakt is een systematiek dat anderen het (advies)werk verrichten, en hij na een jaar de portefeuille overneemt en vervolgens 60 euro per jaar vraagt voor het in de lucht houden van een site. Vervolgens mogen zijn klanten zelf direct met verzekeraars communiceren die ingericht zijn om met tussenpersonen te communiceren in plaats van met klanten."

 
Ernstiger is het volgens Adfiz echter dat de stelling van claimjegeld dat je met zijn hulp gemiddeld 500 euro per jaar bespaart, en een gezin zelfs 790 euro, zo kritiekloos door De Telegraaf wordt overgenomen. "Rekenend met de 20% provisie die claim je geld zelf noemt, zou dat betekenen dat een gezin gemiddeld 3950 euro premie betaalt. Cijfers van onderzoeksbureau GfK tonen echter aan dat de gemiddelde premiedruk per huishouden voor schadeverzekeringen sinds 2004 rond de 850 euro schommelt. Naar onze mening zijn er slechts 2 manieren om tot een dergelijke premiebetaling voor schadeverzekeringen te komen. De eerste is het meetellen van zorgverzekeringspremies, waarop gemiddeld slechts 2%, dus niet 20% provisie wordt betaald. De tweede weg is het bezit van een gloednieuwe Mercedes 500 die all risk verzekerd wordt en waarvan de eigenaar een fikse malusboete aan zijn broek heeft. Dat lijkt ons echter bepaald geen gemiddeld gezin. Wij zijn dan ook van mening dat claim je geld haar beoogde klanten beloftes doet die hij niet waar kan maken. Dat zal echter pas blijken na betaling van de 60 euro, wat immers voorwaarde is om op zijn site werkelijk inhoudelijk informatie te krijgen.
 
Adfiz besluit zijn brief met een uitnodiging aan De Telegraaf voor een persoonlijk gesprek om 'onze markt toe te lichten, opdat voorkomen wordt dat onze beroepsgroep keer op keer op onwerkelijke gronden in een kwaad daglicht wordt gesteld'.
 
Bron: Adfiz, 19-03-2010

Modules & dossiers

Opvoerdatum

19 mrt 2010

Laatst gewijzigd

19 mrt 2010

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1