MijnFintool

Nieuws

Nieuws: Nauwelijks kwaliteitsverschillen zorgverzekeraars

Nivel had het al onderzocht en geconstateerd, maar nu is ook de Consumentenbond ervan overtuigd dat zorgverzekeraars qua klantvriendelijkheid en service nauwelijks van elkaar verschillen. Alle verzekeraars scoren een voldoende en net als in 2008 zijn de kwaliteitsverschillen klein.


Kleine verzekeraars scoren beter dan de grote maatschappijen. DVZ Achmea heeft PNO Ziektekosten van de eerste plaats verdrongen als het gaat om de zorgverzekeraar die het beste luistert naar de wens van de klant.

Op serviceaspecten zoals telefonische bereikbaarheid, afhandelen van declaraties scoren alle zorgverzekeraars over het algemeen goed of zeer goed. Een stuk minder is het gesteld met de duidelijkheid over wanneer er bijbetaald moet worden en om welke bedragen het gaat. Dit blijft een belangrijk verbeterpunt. Daarnaast is ook de informatie op de websites van zorgverzekeraars in ruim een kwart van de gevallen onder de maat. Onderaan de ranglijst van 25 zorgverzekeraars staan Trias, OHRA, VGZ en Univé, maar ook die maatschappijen krijgen nog net het eindoordeel ‘goed’.

De Consumentenbond adviseert om bij het kiezen van een nieuwe zorgverzekering te letten op drie aspecten: kwaliteit, dekking en prijs.

Bron: Consumentenbond, 18-11-2009
 

Modules & dossiers

Opvoerdatum

19 nov 2009

Laatst gewijzigd

19 nov 2009

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1