MijnFintool

Nieuws

Meer klachten bij Kifid

Bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) zijn vorig jaar 6.411 klachten en geschillen voorgelegd. Dat is een stijging van bijna 50 procent ten opzichte van 2007. Dat blijkt uit het jaarverslag dat Kifid gisteren publiceerde.

Het Kifid pleit in het jaarverslag voor een betere aanpak van de interne klachtenprocedure bij financiële dienstverleners, omdat dat kan leiden tot een “aanzienlijke vermindering van de tussenkomst van de Ombudsman en de Geschillencommissie”. Ombudsman Jan Wolter Wabeke ontving 6.411 klachten: 15 procent daarvan leverde de klagende partij een tastbaar resultaat op. Ruim 40 procent van de klachten werd niet in behandeling genomen.

Van alle klachten betrof circa een derde klachten over levensverzekeringen, waarvan tweederde in behandeling kon worden genomen. Op het terrein van schadeverzekeringen werd de helft van de 1.527 ingediende klachten in behandeling genomen. Op hypothekengebied werden 770 klachten ingediend. In ongeveer één op de acht gevallen leverde dat een resultaat op. Ruim 1.200 klachten waren aan het adres van banken gericht.

U kunt hier het jaarverslag 2008 (52 pagina’s) lezen.

Bron: Kifid, 02-07-2009

Modules & dossiers

Opvoerdatum

03 jul 2009

Laatst gewijzigd

03 jul 2009

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1