MijnFintool

Nieuws

Bouwsector moet klantgerichter worden

De bouw is zelf debet aan de situatie waarin het verkeert, aldus marktexperts. Alleen als de sector de afwachtende houding van zich afschudt en zijn neus niet meer ophaalt voor het woord 'klant', kunnen nieuwe bronnen van inkomsten worden aangeboord.


Volgens de bouwexperts wachten veel bouwers gelaten af tot er weer een aanbesteding langskomt en nemen ze weinig initiatief. Opvallend is dat veel bouwers innoveren en nieuwe concepten bedenken, maar deze vindingen niet te gelde maken. Vaak blijft het bij een eenmalige actie. “Commercie zit niet in de genen van de sector.”

Aannemers hebben weinig kaas gegeten van verkooptechnieken. Zonde, vinden de diverse experts, want de bouwsector is goed in het bedenken van concepten die kunnen worden doorontwikkeld tot slimme verdienmodellen. “Kwaliteit wordt steeds belangrijker. De klant moet als klant gezien en behandeld worden. Centraal worden gesteld. Dat is niet eng. Bouwers zullen die cultuuromslag snel moeten maken om niet in hun eigen ellende te verzuipen. Zodra ze dat doen, valt er nog steeds goud geld te verdienen met schuifmaat en hamer”, zo zegt een van de experts.

Bron: DFT, 22-10-2010
 

Modules & dossiers

Opvoerdatum

22 okt 2010

Laatst gewijzigd

22 okt 2010

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1