MijnFintool

Nieuws

Adfiz-leden willen klanten wijzer maken

Uit de laatste enquête die intermediairorganisatie Adfiz heeft gehouden onder haar leden, blijkt dat financiële adviseurs voor zichzelf een taak zien weggelegd om hun klanten wijzer te maken op financieel gebied.

 

De Adfiz-leden zijn unaniem van oordeel dat de consument op dit moment onvoldoende in staat is invulling te geven aan zijn verantwoordelijkheid. Circa 80 procent onderschrijft de noodzaak om de kenniskloof met de consument te verkleinen.
 
Een even grote groep ziet voor Adfiz en haar leden een rol weggelegd om de consument te helpen. De klant moet in staat zijn om zijn behoeften in kaart te brengen, zijn budgettaire (on)mogelijkheden te overzien en de kwaliteit van producten, advies en dienstverleners te toetsen. Twee derde van de leden ziet bovendien een taak – en een kans – om bij te dragen aan financiële educatie van (toekomstige) klanten. Uit eerdere peilingen bleek dat de leden voorstander zijn van verdere professionalisering. Daarnaast zijn vrijwel alle leden van mening dat de rol van belangenbehartiger van de klant het beste past bij het intermediair.
 
Bronnen: VVP, AM, 19-08-2010

Modules & dossiers

Opvoerdatum

19 aug 2010

Laatst gewijzigd

19 aug 2010

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1