Bankverzekeraar SNS Reaal gaat de komende jaren snijden in het aantal merken. Een kleiner aantal merken moet bijdragen aan een duidelijker imago van SNS Reaal.
Vijf van de huidige merken – SNS Bank, Reaal Verzekeringen, Zwitserleven, ASN Bank en SNS Property Finance – zijn volgens bestuursvoorzitter Ronald Latenstein onomstreden. De overige acht merken, waaronder DBV, Proteq en Route Mobiel, worden bestudeerd. Maar: het kappen in het merkenwoud moet wel zorgvuldig gebeuren. „Als we door het samenvoegen van twee merken bijvoorbeeld teveel marktaandeel of teveel mensen zouden verliezen, moeten we het niet doen.”
„Het profiel naar de klanten moet duidelijker”, aldus Latenstein. “SNS Reaal wordt gezien als vernieuwend, laagdrempelig, maar niet heel geprononceerd.” Daarnaast wil SNS Reaal het oude dna van het bedrijf’ (maatschappelijk verantwoord, wortels in de vakbeweging) ’oppoetsen’.
Onder bestuursvoorzitter Sjoerd van Keulen deed SNS Reaal flink wat overnames: Axa, Zwitserleven, Regio Bank en de tot SNS Property Finance omgedoopte ABNdochter Bouwfonds. Latenstein verwacht voorlopig geen nieuwe acquisities. De komende anderhalf jaar zal het wat dat betreft stil zijn. Als de overnamehonger weer groeit, zal dat volgens hem eerst in de verzekeringsbranche zijn.
Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.