Consumentenbond krijgt 'klachten' over abonnementen
De Consumentenbond zegt 210 klachten te hebben gekregen over assurantiekantoren die in 2009 een serviceabonnement hebben ingevoerd.
De bond deed een kleine maand geleden een oproep, onder meer via een ruim 600.000 adressen tellende e-mailzending, om dergelijke abonnementen te melden. Dat deden 210 leden. Het gaat om 19 verschillende tussenpersonen, zegt de bond.
De Consumentenbond werkt aan een dagvaarding voor Multisafe, het eerste grote bemiddelingsbedrijf dat tot invoering van een serviceabonnement overging. De bond zei eind november daarover een procedure te gaan aanspannen, omdat hij vindt dat dienstverlening aan bestaande klanten niet eenzijdig kan worden beknot. "We willen op alle openstaande vragen een antwoord, vandaar dat de formulering van de dagvaarding tijd vergt", zegt Marcel van Beusekom namens de Consumentenbond. De zaak tegen Multisafe wordt geen kort geding, maar een bodemprocedure. "Dat duurt wat langer, maar aan de uitspraak kan dan wel meer waarde worden gehecht."
Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg toegang tot de Kennisbank, Helpdesk en AI assistant.