Het regent klachten bij de Consumentenbond over de maandelijkse rekeningen die tussenpersonen van verzekeringsmaatschappijen hun klanten sturen. Dat meldt het Nederlands Dagblad vandaag.
Sinds de bonusprovisies zijn afgeschaft, zoeken de tussenpersonen naar een nieuwe bron van inkomsten en sturen hun klanten een rekening. De afgelopen tijd heeft de Consumentenbond hierover ruim tweehonderd klachten ontvangen. De boze reacties hebben betrekking op ongeveer twintig tussenpersonen. De Consumentenbond stapt naar de rechter om deze maandelijkse rekeningen en wil dat de rechter bepaalt of tussenpersonen de voorwaarden voor de verzekering zomaar kunnen veranderen. De tussenpersonen zelf zeggen dat ze wel moeten, omdat ze anders het loodje leggen. Vorig jaar gingen er meer dan honderd failliet.
Volgens Consumentenbond is het aan de klanten zelf, te besluiten de rekening al dan niet te betalen, omdat de zaak onder de rechter is. ,,We leggen hun geen dwingend advies op', aldus een woordvoerster.
Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.