Dat blijkt uit een rapportage over de dienstverlening van de fiscus in de eerste vier maanden van dit jaar. In die tijd is de bereikbaarheid verslechterd. Een op drie telefoontjes bleef onbeantwoord. Staatssecretaris De Jager moet op last van de Tweede Kamer elke twee maanden rapport uitbrengen over de Belastingdienst.
In de eerste vier maanden van 2009 werd 31 procent van de telefoontjes niet opgenomen. Een jaar eerder was dat nog 23 procent. De fiscus hanteert een ondergrens van 20 procent. Een deel van de problemen zou te maken hebben met de uitbreiding van de capaciteit die tot verstoringen leidde waardoor de fiscus volledig onbereikbaar was.
Ook bij de afhandeling van de bezwaarschriften is de norm van 95 procent in 6 weken niet gehaald. Door problemen bij de inkomstenbelasting lukte dat tot eind april maar in 87 procent van de gevallen. Ook de tijdige afhandeling van klachten laat te wensen over.
Fintool
info@fintool.nl
085 111 89 99