MijnFintool

Nieuws

Kritiek op afhandeling klachten Opmaat Hypotheek

Rabobank handelt klachten over de OpMaat Hypotheek slecht af. Volgens de een van de stichtingen die zich opwerpt als belangenbehartiger is bijna tachtig procent van de ondervraagden ontevreden over de manier waarop de bank met hun klachten omgaat.

De OpMaat Hypotheek is volgens de stichting ook een 'woekerpolis' omdat er hoge verborgen kosten voor een overlijdensverzekering zijn. Voor veel woekerpolissen hebben verschillende banken al een compensatieregeling opgesteld die voor alle klanten geldt. Voor de OpMaat Hypotheek is zo'n regeling nog niet getroffen. De Rabobank wil dat de lokale kantoren in een persoonlijk gesprek met de klant tot een regeling komen en ziet niets in een collectieve regeling. Uit een onderzoek onder 6200 klanten blijkt volgens de stichting echter dat een kwart van de klanten nog steeds geen gesprek met de bank heeft gehad. Van degenen die wel op gesprek zijn geweest, zegt bijna tachtig procent ontevreden te zijn over het gesprek.

 
Bron: Trouw, 13-06-2009

Modules & dossiers

Opvoerdatum

15 jun 2009

Laatst gewijzigd

15 jun 2009

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1