MijnFintool

Nieuws

DSB Bank wil geen collectieve afwikkeling klachten

DSB Bank wil vorige maand ingediende klachten over hypotheekproducten allemaal individueel behandelen. DSB ziet niets in een collectieve afwikkeling.

Vorige maand legde de Stichting Hypotheekleed een collectieve claim neer bij DSB Bank. De bank zou huiseigenaren hebben gedupeerd met veel te dure hypotheken. Volgens de stichting zijn de leningen in sommige gevallen zo hoog dat het voor de klanten van DSB Bank onmogelijk is deze af te lossen. DSB Bank stelt dat collectieve behandeling volledig voorbijgaat aan de individuele belangen van de klant. 'Elk dossier staat op zich, omdat iedere klant een eigen profiel en achtergrond heeft en klachten verschillen', aldus DSB Bank in een verklaring.

De bank zegt in totaal 135 klachten te hebben ontvangen, waarvan honderd van Hypotheekleed en 35 van het tv-programma Tros Radar. Zeven klanten willen geen contact meer met DSB, aldus de bank.
 
Bron: ANP, 15-06-2009

Modules & dossiers

Opvoerdatum

15 jun 2009

Laatst gewijzigd

15 jun 2009

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1