MijnFintool

Nieuws

'Financiële sector werkt niet klantgericht'

De financiële sector in Nederland moet meer aan de klant gaan denken. Van de werknemers van financiële instellingen denkt 90 procent dat zijn bedrijf niet klantgericht genoeg is. Dat blijkt uit een maandag gepresenteerd

Banken en verzekeraars investeren van alle bedrijfstakken echter wel het meest in het tevreden houden van de klant. Driekwart van het personeel van financiële instellingen wordt speciaal getraind op klantgerichtheid. Voor heel Nederland geldt dat slechts voor 40 procent van de werknemers.

Het gebrek aan klantgerichtheid doet zich niet alleen in de financiële sector voor. Gemiddeld denkt driekwart van de werknemers in alle sectoren van de economie dat het eigen bedrijf niet genoeg rekening houdt met de wensen van de klant.

 Bron: De Financiele Telegraaf, 08-06-2009

Modules & dossiers

Opvoerdatum

09 jun 2009

Laatst gewijzigd

09 jun 2009

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1