Neem nu een abonnement op Fintool.nl
De betrouwbare vraagbaak voor financiële dienstverleners.
Abonneren Bekijk alle diensten
10 mrt 2005 Nieuws

Rabobank start harde hypotheekcampagne

Rabobank start volgens AM met een breed opgezette hypotheekcampagne. De Rabobank zet hard in tijdens deze campagne. ‘Wij kiezen partij voor de klant, in tegenstelling tot partijen die kiezen voor provisie’, is de strekking van de spotjes en advertenties.
  • Dagelijkse e-mail nieuwsbrief
  • Kennisbank met 1000+ artikelen
  • Rekenmodellen en downloads
  • Persoonlijk archief
  • Inclusief Permanent Actueel module!!

Met deze campagne moet de dalende tendens in het marktaandeel van marktleider Rabobank tot staan gebracht worden. Vorig jaar verloor de bank een half procentpunt in marktaandeel. De focus van de bank ligt op de grote steden. Daar blijft het aandeel in de hypotheekmarkt achter bij de landelijke trend.

 

Bron: AM Web, 10-03-2005

Uw mening

1 tot 10 van 12
 
A.T. Duijff
23 mrt 2005
"Wij kiezen ..... voor provisie" zou hun campagne moeten zijn. Kijk maar bij "Rabobank grootste verzekerings intermediair".
 
Ron Visser
21 mrt 2005
Raboank verliest een half procent marktaandeel en gaat NU onafhankelijk advies geven?!

Gaan ze dan ook eindelijk hun klanten duidelijk vertellen dat de rentekorting alleen gedurende de eerste rentevaste periode geldt of dat de rente alleen in de regio geldt waar de hypotheek wordt gesloten.



M.i. is er maar één partij die een onhafhankelijk advies kan geven en dat is het onafhankelijk intermediair en GEEN EEN bank.
 
Patty Kuijper
17 mrt 2005
Mensen dit heet marketing, wat is het probleem? De Rabo mag toch reclame maken voor zichzelf en zeggen dat zij wel voor de klant kiezen? Als wij vinden dat we beter zijn moeten we dat bewijzen. We mogen ook zelf campagne gaan voeren met de boodschap dat wij adviezen naast elkaar leggen en de Rabo niet.
En waar staat dat ze met "partijen"het onafhankelijk intermediair bedoelen. Wellicht doelen ze op andere banken of direct writers...
 
A.L. Verboeket
10 mrt 2005
Geen nood mensen, de klanten die nu voor de Rabo kiezen staan over 3 jaar weer in de rij om de zaak over te sluiten.

Zo gaat het toch al jaren. zodra een grote partij marktaandeel verliest kopen ze het weer terug om het vervolgens weer te verliezen.

Een misteryshopper vanuit de branche kan natuurlijk wel helpen, vooral als de bevindingen openbaar worden gemaakt in een landelijk dagblad.
 
F. Irik
10 mrt 2005
het lijkt thans uitermate belangrijk om onze onafhankelijke status niet verder te laten kleineren.
elke onterechte afkoop van levensverzekering melden bij de betreffende instanties en de gewezen relatie schriftelijk melden wat hij door het raboadvies aan extra kosten heeft moeten maken.
 
Benno de Haan
10 mrt 2005
Vorige week zag ik een advies van een Rabo adviseur die een Interpolis verzek afgesloten voor sept 1999 ging afkopen en de waarde overhevelde in een nieuwe 30 jarige polis. Uiteraard in het belang van de klant toch ...
 
Cees de Leeuw
10 mrt 2005
het wordt nu dus tijd om tegen de mensen te zeggen: ga eerst naar de Rabo voor hypotheekadvies en accepteer daarna het beste onafhankelijke advies. Van ons, het onafhankelijke intermediair.
 
Lambert Becks
10 mrt 2005
Hoe kun je voor de klant kiezen als de klant niets te kiezen heeft... levenpolissen naar Interpolis.... O, o, o wat is Rabo toch goed voor de klant
 
H. Middelbeek
10 mrt 2005
tijd voor een tegencampagne vanuit de branche organisatie. Alsof Rabo onafhankelijk kan adviseren. Er wordt altijd een OpMaat geadviseerd, alsof dat een 'best advice' is.
 
Hans van Poppel
10 mrt 2005
Als dit naar aanleiding van het artikel van 09-03 in de telegraaf ook tot gevolg heeft dat de hypotheekadviseurs van de Rabobank ook de levenpolissen masaal gaan oversluiten heeft de AFM handen vol met werk erbij. Lang leve de WFD.
 
Wilt u reageren? Log graag eerst in.

Rubrieken

Opvoerdatum

10 mrt 2005

Laatst gewijzigd

10 mrt 2005

Adresgegevens

Fintool

Telefoon 085 - 111 89 99
Telefax 085 - 111 88 80
E-mail: info@fintool.nl
KvK 27256668

Fintool bv © 2003/2024. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.