10 mrt 2005
Nieuws
Rabobank start harde hypotheekcampagne
Rabobank start volgens AM met een breed opgezette hypotheekcampagne. De Rabobank zet hard in tijdens deze campagne. ‘Wij kiezen partij voor de klant, in tegenstelling tot partijen die kiezen voor provisie’, is de strekking van de spotjes en advertenties.
- Dagelijkse e-mail nieuwsbrief
- Kennisbank met 1000+ artikelen
- Rekenmodellen en downloads
- Persoonlijk archief
- Inclusief Permanent Actueel module!!
Met deze campagne moet de dalende tendens in het marktaandeel van marktleider Rabobank tot staan gebracht worden. Vorig jaar verloor de bank een half procentpunt in marktaandeel. De focus van de bank ligt op de grote steden. Daar blijft het aandeel in de hypotheekmarkt achter bij de landelijke trend.
Bron: AM Web, 10-03-2005
Raboank verliest een half procent marktaandeel en gaat NU onafhankelijk advies geven?!
Gaan ze dan ook eindelijk hun klanten duidelijk vertellen dat de rentekorting alleen gedurende de eerste rentevaste periode geldt of dat de rente alleen in de regio geldt waar de hypotheek wordt gesloten.
M.i. is er maar één partij die een onhafhankelijk advies kan geven en dat is het onafhankelijk intermediair en GEEN EEN bank.
Patty Kuijper
17 mrt 2005
Mensen dit heet marketing, wat is het probleem? De Rabo mag toch reclame maken voor zichzelf en zeggen dat zij wel voor de klant kiezen? Als wij vinden dat we beter zijn moeten we dat bewijzen. We mogen ook zelf campagne gaan voeren met de boodschap dat wij adviezen naast elkaar leggen en de Rabo niet.
En waar staat dat ze met "partijen"het onafhankelijk intermediair bedoelen. Wellicht doelen ze op andere banken of direct writers...
A.L. Verboeket
10 mrt 2005
Geen nood mensen, de klanten die nu voor de Rabo kiezen staan over 3 jaar weer in de rij om de zaak over te sluiten.
Zo gaat het toch al jaren. zodra een grote partij marktaandeel verliest kopen ze het weer terug om het vervolgens weer te verliezen.
Een misteryshopper vanuit de branche kan natuurlijk wel helpen, vooral als de bevindingen openbaar worden gemaakt in een landelijk dagblad.
Lambert Becks
10 mrt 2005
Hoe kun je voor de klant kiezen als de klant niets te kiezen heeft... levenpolissen naar Interpolis.... O, o, o wat is Rabo toch goed voor de klant